onsdag 23 maj 2012

Trädgården med smak


foto:pappersprassel&plåt


foto:pappersprassel&plåt


foto:pappersprassel&plåt


foto:pappersprassel&plåt


foto:pappersprassel&plåt


Är du i trakterna av Ystad så är ett hett tips Åbergs Trädgård. Det är en plantskola med många år på nacken. Men förutom alla härliga växter så har de ett café som bjuder på godsaker från bland annat trädgården. Här kan du välja att sitta i ett växthus eller på något av borden som är spridda runt omkring i trädgården.  Jag och min man satt och njöt i solen i över två timmar, vi började med lunch och sedan kunde vi inte motstå kaffe på maten med god dessert till. Det är en plats för inspiration, god mat och härliga samtal. 

En av mina favoriter är deras "trädgårdstallrik" en härlig mix av deras grödor. Jag tycker även att det är så fantastiskt vackert med alla härliga färger och när man har tagit sin första tugga inser man att detta är kvalité. 

Nu blir det en kopp kaffe i det fina vädret :)

Kram/R

1 kommentar:

  1. Wow, vilket ställe! Ser jättemysigt och fantastiskt gott ut! Får bli Skåne snart känner jag ;)

    SvaraRadera

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥