måndag 23 januari 2012

italiensk skönhet

Foto: pappersprassel & plåt



Galet vad tiden går fort. Jag har haft så fullt upp sen sista tiden att jag inte hunnit eller snarare funnit ro att sitta ned med bloggen. Men nu är jag lite försiktigt igång igen. 

Var på Linnmans gallery häromdagen med min man och med oss hade vi ett presentkort som vi tänkte använda. Det finns förvisso ganska mycket som man vill ha just där, men vi båda fastnade för en evighetskalender av den italienska formgivaren Pino Tovaglia (1923-1977). Den pryder väggen perfekt här hemma och de snygga siffrorna skapar ett nytt "motiv" för varje dag. 

Aldrig förr har jag beundrat siffror så mycket som nu. 

Vi ses snart igen hoppas jag :)
/R

1 kommentar:

  1. Hej! Ja kalendern är helt underbar! :-) Har precis fått min med posten men blev jättebesviken då det visade sig att siffrorna 1-9 inte är centrerade på kalendebladet...Är det likadant på din undrar jag?? Vore jätteglad om du kunde kolla, så inte min har blivit feltryckt.... TACK// Annika

    SvaraRadera

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥