söndag 4 december 2011

Rosa i vintertid

Foto: pappersprassel & plåt

Foto: pappersprassel & plåt






Foto: pappersprassel & plåt
Foto: pappersprassel & plåt



Foto: pappersprassel & plåt
Foto: pappersprassel & plåt



Foto: pappersprassel & plåt



I dag kände jag för att omge mig med lite rosa. Det blir lätt mycket vitt men nu behövde jag piggas upp lite. Så jag plockade fram lite saker som värmer i vintertid, både inuti och utanpå. 

Jag hittade några underlägg från Pia Wallén som är gjorda av filt. Här hemma har de använts även till att dekorera lite grankvistar. Häromkvällen var ljuskopparna från Ikea fyllda med varm glögg, men jag gillade underläggen så mycket att de fick vara framme som värmeskydd för bordet i dag. 

Majoriteten av orkidéer som finns här hemma är vita eller gröna när de vackra blommorna försvunnit :(, men vi har en lite mer färgrik blomma som inte alltid får så mycket uppmärksamhet, men i dag får den det :)

Den lilla hunden gör mig glad och brukar stå på några bokstäver vi har i sovrummet, den hör liksom inte ihop med den övriga stilen och sticker ut lite, vilket gör att jag drar på smilbanden lite extra. Den gör mig glad med sin tokiga placering. I bakgrunden går det att skymta en rosa pläd som kommer från Designers Guild, den värmer med sina 100% ull. 

Sedan kan det vara skönt att dra på sig en varm jacka och mössa nu i december. När snön väl kommer då kan jag plocka ned min varma rosa jacka från galgen och kura in mig i den. Vem vet, det kanske inte dröjer så länge... 

Ha en skön eftermiddag, 

kram R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥