fredag 2 december 2011

Juletid, girig tid?




Jag är nog inte ensam om att försöka hitta den perfekta julklappen/presenten. Inte att den måste vara den snyggaste eller dyraste utan den typ av julklapp/present som man vet att den andre blir glad av. Men det är inte värt att gå över lik för att få tag på den. Jag gjorde det i dag, inte bokstavligt talat, men något dog inom mig när jag valde en enklare väg. Det är det inte värt.

Varför glömma bort friden som jag tidigare tagit upp, när man kan behålla den året runt. Jag för min del behöver påminna mig om vem som ger mig frid på riktigt. Att sätta sig ned läsa några rader i Bibeln som jag har gör underverk för mitt inre, efter en stunds tankar och funderingar få skriva ned på papper, som gör att jag kan gå tillbaks till det vid senare tillfälle är i sig en skatt.

Bibeln fick jag av några vänner och hade tidigare blivit inspirerad av några amerikanska surfarkompisar som ägde en sådan, den är på engelska och jag älskar hur det engelska språket målar upp orden så mycket mer levande.  Den lilla svarta anteckningsboken kommer från Granit likaså verktyget som jag skriver ut texter med. När jag tar fram ovanstående grejer ger det pappersprassel och plåt en helt ny betydelse.

- Gör om gör rätt, be människor om förlåtelse och få tillbaks friden. Det är värt allt!

Kram/R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥