lördag 3 december 2011

Bland fårskinn och barr


Foto: pappersprassel & plåt

Foto: pappersprassel & plåt

Foto: pappersprassel & plåt

Foto: pappersprassel & plåt


Fantastiskt underbara dag. Riktigt skräpväder ute men här inne är det fantastiskt. Har satt mig till rätta i soffan, tänt upp diverse levande ljus, skruvat upp skön musik i bakgrunden och har haft några riktigt trevliga timmar med mina fina vänner på dagens Designmarknad. Vi är alla intresserade av färg och form och att  titta på vackra, inspirerande och härliga verk på designmarknaden och sedan sitta vid ett café och pladdra gör att humöret blir på topp.

Jag blev inspirerad av några nya kreativa tjejer som hade stor skaparglädje. Det blev ett paket till mig själv från dem, kanske öppnar jag det på min födelsedag eller sparar till julafton...vi får se.

Hittade även en urgullig haklapp från Design Lodge. Hon som ligger bakom denna skapelse driver även bloggen Grafitgrå, kika gärna in där och låt dig inspireras. Haklappen kommer pryda en söt liten tjej framöver, vem det är kan jag ju inte avslöja, det är ju snart jul ;)

Fårskinnsfällen har fått komma fram efter att legat undangömd ett tag. Det är min mans farmor som har sitt ursprung på Gotland som såg till att alla barnbarnen fick varsin fäll, är glad att jag får ha det här hemma hos oss. lovar att den ska få större utrymme framöver.

Får ju inte glömma att skriva några rader om min lilla gran. Jag var iväg hos min vän häromdagen och till min lycka så fanns det några små granstackare som väntade på oss, lite vickande hit och dit och sedan kom granen upp från marken med rötterna (har hört att de håller längre då), så nu har den lilla sötisen fått flytta in här hemma.




3 kommentarer:

  1. Ja, vilken mysig förmiddag vi fick vännen.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Åhh här är det också granar och även haklappar! :D Två st blev det till o med... :D Perfekt att ha i väskan om man ska iväg och även här hemma då de där stela bara är mest i vägen! :D Det bidde en fin ring också till mig själv.... :D KRAM på dig ser fram emot vår dag/kväll.

    SvaraRadera
  3. Johanna: visst blev det en jättemysig förmiddag. Så glad att vi fick in det i dag.

    Diana: Kul att du också hittade grejer, det fanns ju så mycket fint. När det lugnar ned sig för Er så ses vi

    Stor kram till Er tjejer och kul med kommentarer :D

    SvaraRadera

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥